.:: Welcome ::.
Assalamualaikum | Selamat Datang ke http://ummuizzatu.blogspot.com/ | Terima kasih kerana mengunjungi http://ummuizzatu.blogspot.com/ | Sirru 'Ala Barakatillah | Sila Datang Lagi
.:: Time ::.
.:: Calender ::.
.:: Chat ::.

ShoutMix chat widget
.:: Family Album ::.



























.:: Solat ::.
.:: Nakbah Palestin ::.
.:: Mutiara Kata ::.
Berkata Saidina Abu Darda' :- Tanda orang jahil ada 3 : * Kagum dengan diri sendiri. * Banyak bercakap tentang perkara yang tiada kaitan dengan dirinya. * Melarang manusia daripad melakukan kejahatan dan dia sendiri melakukannya.
.:: Guest ::.
.:: Boikot ::.
.:: Radio Nasyid FM ::.
Pembunuhan As-syahid Dr Abd al-Aziz al-Rantisi : Israel, AS Mesti Disekat
Wednesday 18 February 2009
Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengutuk tindakan tentera Israel yang membunuh pemimpin Hamas, Dr Abd al-Aziz al-Rantisi dan menganggap tindakan itu merupakan satu keganasan yang amat melampau dan tidak patut didiamkan oleh masyarakat antarabangsa.

"Pencinta-pencinta keamanan di seluruh dunia perlu mengutuk tindakan ini," kata beliau.
Kata Abdul Hadi, apa yang malangnya apabila tindakan kejam Israel itu mendapat sokongan daripada sebuah kuasa besar yang kononnya menentang keganasan didunia ini iaitu Amerika.

Katanya, satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden negara itu, George Bush jelas memberi semangat kepada Israel supaya menjadi lebih ganas.

Selain pada itu, Abdul Hadi dalam masa yang sama turut mengutuk tindakan ketenteraan Amerika ke atas rakyat Iraq.

Katanya, Amerika kononnya mendakwa membawa demokrasi tetapi menggunakan kekerasan senjata untuk berhadapan dengan rakyat Iraq serta tidak memberi hak kepada mereka mendapatkan hak mereka dalam tanah air mereka.

"Ini merupakan pencabulan terhadap hak asasi manusia, hak keadilan sejagat dan paling malang ia melibatkan pembunuhan orang-orang awam," katanya.

Sementara itu Dewan Pemuda PAS Pusat (DPP Pusat) memandang serius pembunuhan pemimpin tertinggi Hamas, Dr Abdul Aziz Rantissi oleh tentera Yahudi Israel kelmarin.

Kejadian berdarah ini berlaku tidak sampai sebulan selepas pembunuhan pemimpin Hamas, Shiekh Ahmad Yassin. DPP Pusat percaya pembunuhan ini dilakukan oleh Israel setelah mendapat restu daripada sekutu utamanya, Amerika baru-baru ini.

DPP Pusat melihat pemimpin kedua-dua negara, Ariel Sharon dan George W Bush bertanggungjawab sepenuhnya ke atas keganasan yang menimpa Rantissi.

Peristiwa pembunuhan pemimpin-pemimpin Hamas dan ugutan bunuh terhadap pemimpin PLO membuktikan kepada dunia siapa sebenarnya pengganas antarabangsa.

Bush sebelum ini mengkritik umat Islam kerana kononnya menaja keganasan global, tetapi Bush sendiri telah melakukan keganasan di Palestin dan juga Iraq. Dunia kini sepatutnya sedar bahawa syaitan utama dunia adalah Amerika dan Israel.

Nyawa dan darah umat Islam di Timur Tengah telah banyak terkorban akibat keganasan yang dilakukan oleh kedua-dua syaitan dunia ini.

Kebinatangan mereka telah memusnahkan tamadun kemanusiaan. Perjuangan Bush untuk menghapuskan keganasan antarabangsa hanya topeng untuk menyembunyikan wajah syaitannya.

Pembunuhan Rantissi kelmarin sepatutnya memberikan kesedaran global kepada umat Islam tentang keperluan untuk bertindak balas bagi menangani keganasan Amerika dan Israel. Amerika dan Israel tidak boleh lagi dianggap sebagai sahabat atau rakan dalam segala urusan umat Islam.

Pertubuhan Negara-negara Islam (OIC) sepatutnya telah bertindak untuk menangani perkara ini. Tetapi selepas pembunuhan Sheikh Ahmad Yassin dan keganasan di Falujjah, masih belum ada satu tindakan yang konkrit dilakukan.

DPP Pusat mendesak Malaysia sebagai Pengerusi OIC supaya bertindak segera untuk menyelamatkan nyawa umat Islam. Pertubuhan-pertubuhan umat Islam yang lain seperti Liga Arab juga mesti mengambil tindakan tegas dengan memutuskan hubungan dengan Israel. Negara Arab tidak sepatutnya menjadi barua Israel ketika keadaan tegang seperti ini.

DPP Pusat mengutuk sekeras-kerasnya kegagalan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) dalam melindungi nyawa umat Islam. Majlis Keselamatan PBB yang begitu cepat bertindak ke atas Afghanistan, Iraq dan Osama Laden, bisu seribu bahasa apabila berhadapan dengan pengganas seperti Sharon dan Bush.

PBB tidak sepatutnya melihat sahaja konvensyen-konvensyen dan resolusi-resolusinya dilanggar oleh dua syaitan dunia ini.

Majlis Keselamatan sepatutnya sudah bersiap untuk mengambil tindakan ketenteraan ke atas Israel setelah mereka membunuh rakyat Palestin, tetapi dengan pengaruh Amerika, Majlis Keselamatan PBB menjadi pondan dan tidak berupaya untuk bertindak.

Jika keadaan seperti ini berterusan, Majlis Keselamatan PBB patut dibubarkan sahaja. DPP Pusat tetap menuntut supaya satu tindakan tegas dikenakan oleh masyarakat antarabangsa ke atas Israel dan Amerika.

SALAHUDDIN HAJI AYUB

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat
posted by Ummu Syifa' @ 22:17  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
.:: About Me ::.

Name: Ummu Syifa'
Home: Tanta, Gharbiyyah, Egypt
About Me: Muhd Fikri B Mohd Fadzlullah Suhaimi. Dilahir pada 6/1/1982. Saya berasal dari Kok Lanas, Kota Bharu Kelantan. Telah menamatkan pengajian di Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra. Kini sedang menuntut di tahun akhir dalam bidang usuluddin syu'bah tafsir di Universiti Al-azhar cawangan Tanta. Telahpun berumahtangga pada 4 Februari 2007 dengan isteri tersayang Tuan NoorMaharan Binti Tuan Soh yang berasal dari Machang,Kelantan. Tanggal 9 zulkaedah 1429 bersamaan 7 november 2008 kami dikurniankan seorang puteri yang diberi nama Nik Nur Izzatu Syifa'.Kini sedang mengajar sebagai guru sandaran di Maahad Tahfiz Al-Quran Pulai Chondong.(15.2.2010)
See my complete profile
.:: Previous Post ::.
.:: Archives ::.
.:: Pautan Mahasiswa ::.
.:: Pautan Luar ::.
.:: Kezaliman Yahudi ::.
.:: Traffic Feed ::.
.:: Powered By ::.

BLOGGER

© 2006 Keredhaan-Mu Ku Mohon .Ummi Izzatu Blogspot Template by Ummi Izzati Dot Com